SERKAN11 {***KRAL***}
Mesaj Sayısı : 1081 Yaş : 30 Nerden : KOCAELİ İş/Hobiler : -MeKaNcI- Lakap : aDS_Coo (ENERJİ) : (REPP) : (PAYLAŞIM) : (TAKIMI) : (ADIM) : !^^SeRkAn^^! (S.ADIM) : boşver sALLa (YAŞIM) : 13_14 gircem (NERELİ) : ***TOkat*** (KANKA\'LIK) : (SİTE GÜCÜ) : (AVATAR) : Ruh Hali : Hayvanım : (Seviye) : Rep Puanım : 4682590022212 Ödülü : Kayıt tarihi : 08/09/08
mEkAnN mEkAnN: -MeKaNcI-
| Konu: Bilgisayar Hataları Salı Eyl. 09, 2008 3:44 pm | |
| Bilgisayar Hataları
Bilgisayar açıldıktan sonra çok sayıda hata sinyali veriyor
Uyarı seslerinin ve hata mesajlarının açıklaması çok kolaydır. Bilgisayarın açılışı sırasında çalıştırılan BIOS’un POST (Power On Self Test) fonksiyonu hataları tespit eder ve buna uygun olarak mesaj verir. Video sisteminden kaynaklanan hataların ise görsel uyarı mesajları ile bildirilmesi mümkün değildir. Bu nedenle PC hoparlörlerinden, genel olarak beep code olarak adlandırılan uyarı sesleri çıkartılır.
Örneğin, bilgisayar açıldıktan kısa bir süre sonra PC hoparlöründen dokuz kısa uyarı sesinin çıkarılması, AMI BIOS’lar için BIOS’un kontrol toplamının doğru olmadığı anlamına gelir. Bunun sonucunda bilgisayarın açılma işlemi kesilecektir. Bu hata BIOS’un arızalandığı veya BIOS güncellemesinin başarısız olduğu durumlarda ortaya çıkar.
Bilgisayarı, kapatıp tekrar çalıştırarak yeniden başlatın ve uyarı seslerini dikkatli bir şekilde dinleyin. Farklı Beep Code’larının anlamlarını kitabın sonundaki ekte bulabilirsiniz. Uyarı sesleri, bu konuda herhangi bir standart bulunmadığı için bilgisayarda kullanılan BIOS’un üreticisine bağlı olarak farklı anlamlara sahip olabilir.
BIOS üreticinizin ismini bilmiyorsanız, anakartının el kitapçığına bakmalısınız. Eğer bu kitapçıkta da açıklayıcı bir bilgi bulamazsanız, ürünü satın aldığınız bayie başvurabilirsiniz. Eğer bayi de yardımcı olamazsa, son çare olarak kendiniz kontrol etmelisiniz.
1. Bilgisayarı kapatın ve kasasını açın.
2. Tüm anakart kitapçıklarında, farklı yapıtaşlarının kart üzerindeki yerlerini gösteren bir plan bulunur. Bu planda, üzerinde BIOS yazan bir bileşeni arayın.
3. Eğer BIOS’un yerini planda tespit ettiyseniz, anakart üzerinde arayın. Bu sırada BIOS’un görünmesini engelleyen ek kartları da sökmek zorunda kalabilirsiniz.
4. Bu parçada her zaman, üzerinde üreticinin isminin bulunduğu bir telif hakları yapışkanı bulunur. BIOS üreticisinin ismini buradan öğrenebilirsiniz.
Beep code’larının anlamlarını kitabın sonundaki ekte bulabilirsiniz. Hata mesajı bilgisayarın belirli bir donanım bileşenine karşılık gelecektir. Buna bağlı olarak kitaptan uygun bölüme göz atarak, karşılaştığınız sorunu çözmek için neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.
2.3.3 Hatayı bulamadım. Daha ne yapayım?
Eğer yukarıda bahsedilen sorunlarla karşılaşmadıysanız, teknik servis yardımı olmadan hatayı tespit etmek için bir şansınız daha var. Hata tespiti için POST Code kartı kullanmalısınız. Bu tür bir kartın maliyeti nispeten daha fazla olacağı ve normal bir kullanıcının böyle bir karta sahip olması gerekmediği için kitabın geri kalan kısmında POST Code kartına daha fazla değinmeyeceğiz. Eğer çevrenizde POST Code kartına sahip birileri mevcutsa, bilgisayarınızdaki hatayı söz konusu kartı kullanarak tespit edebilmek için yardım isteyebilirsiniz. Ancak bu tür bir imkanınız da yoksa karşılaştığınız sorunu çözüme kavuşturmak için teknik servise girmekten başka çare kalmıyor. | |
|
{Aşık}{Kul} *(YENİ-ÜYEMİZ)*
Mesaj Sayısı : 331 Yaş : 29 Nerden : hEladan (ENERJİ) : (REPP) : (PAYLAŞIM) : (TAKIMI) : (ADIM) : _DOLDUR_ (S.ADIM) : _DOLDUR_ (YAŞIM) : _DOLDUR_ (NERELİ) : _DOLDUR_ (KANKA\'LIK) : (SİTE GÜCÜ) : Rep Puanım : 100 Kayıt tarihi : 09/09/08
mEkAnN mEkAnN: 12
| Konu: Geri: Bilgisayar Hataları Salı Eyl. 09, 2008 5:05 pm | |
| | |
|
|mekann| ***(ÖZEL ÜYE)***
Mesaj Sayısı : 122 Nerden : %okuldan% (ENERJİ) : (REPP) : (PAYLAŞIM) : (TAKIMI) : (ADIM) : _DOLDUR_ (S.ADIM) : _DOLDUR_ (YAŞIM) : _DOLDUR_ (NERELİ) : _DOLDUR_ (KANKA\'LIK) : (SİTE GÜCÜ) : Rep Puanım : 100 Kayıt tarihi : 10/09/08
mEkAnN mEkAnN: 12
| Konu: Geri: Bilgisayar Hataları C.tesi Eyl. 13, 2008 4:52 pm | |
| | |
|