***{MeKaN}***
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

***{MeKaN}***

wWw.mEkAnN.mUtLuFoRuM.OrG
 
AnasayfaSERKANGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 RaLLi nin kendine özqü tanımları..

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
_int_
_***CO ADMİN***_
_***CO ADMİN***_
_int_


Erkek Mesaj Sayısı : 219
Yaş : 30
Nerden : anAdOlu
(ENERJİ) :
RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Left_bar_bleue12 / 10012 / 100RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Right_bar_bleue

(REPP) :
RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Left_bar_bleue34 / 10034 / 100RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Right_bar_bleue

(PAYLAŞIM) :
RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Left_bar_bleue66 / 10066 / 100RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Right_bar_bleue

(TAKIMI) : RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Fenerbahce
(ADIM) : yoq
(S.ADIM) : yoq
(YAŞIM) : 14
(NERELİ) : anadalu
(KANKA\'LIK) :
RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Left_bar_bleue34 / 10034 / 100RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Right_bar_bleue

(SİTE GÜCÜ) :
RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Left_bar_bleue23 / 10023 / 100RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Right_bar_bleue

Rep Puanım : 100
Kayıt tarihi : 08/09/08

mEkAnN
mEkAnN: 12

RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Empty
MesajKonu: RaLLi nin kendine özqü tanımları..   RaLLi nin kendine özqü tanımları.. Icon_minitimePerş. Eyl. 18, 2008 2:06 pm

RaLLi nin kendine özqü tanımları..



Normal etap: Transfer etabı da adı verilen bu yol parçalarında yarış
araçları trafiğe açık yolları diğer araçlarla aynı anda kullanırlar.
Normal etaplarda etap süreleri genellikle ortalama hız 40-50 km/h yi
geçmeyecek şekilde belirlenmiştir.



Özel etap: Zamana karşı geçilen yol kısımlarıdır. Özel etaplar diğer
araçlara ve yaya trafiğine kapatılmıştır. Amaç etabı en kısa sürede
tamamlamaktır. Yarışın zemin cinsine göre arabalar 1 (asfalt) veya 2
(toprak) dakika aralıklarla küçük kapı numarasından büyüğe doğru
parkura çıkarlar. Yarış sonunda bütün özel etap zamanları toplanır ve
toplam süre elde edilir. Toplam süresi en küçük olan ekip yarışın
galibidir.



Kontrol noktaları veya zaman kontrol noktaları (ZK): Yarışmacıların
kapı numaralarına göre organizasyon tarafından verilmiş olan ideal
süre, start saati gibi bilgileri de değerlendirerek belirlenen bir
noktada tam zamanında olup olmadıklarını kontrol eden masalar ve
hakemlerin bulunduğu bölgeler.



Erken cezası: Bir ekibin kontrol noktasına tam ideal zamanı yerine daha
erken girmesi sonucu zamanlarına eklenen zaman cezası. (genellikle
erken girilen her dakika için toplam süreye 1 dakika eklenir).



Geç cezası: Bir ekibin kontrol noktasına tam ideal zamanı yerine daha
geç girmesi sonucu zamanlarına eklenen zaman cezası. (genellikle geç
girilen her dakika için toplam süreye 10 saniye eklenir).



Best time: Tüm yarışmacıların dereceleri arasında bir özel etabın geçildiği en kısa süre



Grup N: Bir arabanın fabrikadan çıktığı haline çoğu zaman sadece
güvenliği arttırıcı bir kaç önlem ve tadilat yapılarak hazırlanmış
arabaların yarıştığı kategori.



Grup A: Güvenlik önlem ve tadilatlarına ek olarak sürat ve
dayanıklılığı arttırmaya yönelik değişiklikler yapılmış arabaların
yarıştığı kategori. Bu değişiklikler sınırsız değildir ve arabayı
üreten fabrikanın oluşturduğu homologasyon fişine sadık kalınarak
yapılmak zorundadır.



Homologasyon Fişi: Bir araba üreticisinin ürettiği bir modelin
uluslararası otomobil sporları federasyonu tarafından tanınan ve teknik
kontrollere esas olan motor, yürür aksam, şanzıman, kasa vs.. bütün
özelliklerinin hassasiyetle bildirildiği bir katalogdur. Uluslararası
yarışlara sadece homologasyon fişi bulunan ve homologasyon tarihi
geçmemiş arabalar katılabilir.



Teknik kontrol: Yarış öncesinde yarışa katılacak otomobillerin güvenlik
ve tadilat açısından kurallara uygunluğunun denetlendiği bir işlemdir.
Bütün araçlar tek tek incelenir ve yarışabilmeleri için onay verilir
veya geri çevrilir.



Pilot, Kopilot (Ekip): Bir ralli otosunu iki kişilik bir ekip kullanır.
Bunlar pilot ve kopilottur. Yarış öncesi antrenmanlar esnasında özel
etaplar hakkında çıkartılan yol notları yarış esnasında kopilot
tarafından pilota okunur ve daha güvenli ve hızlı gitmesi sağlanır. Bu
yol notları etap içindeki virajların sertliğini, uzunluğunu, zemin
durumunu, derin çukurları, tümsekleri, hendekleri, düzlükleri vs.
içermektedir.



Güvenlik: Ekipler öncelikle yanmaz bir tulum ve kask giymektedirler.
Bir eldiven gibi vücudu saran sağlam ve hafif yarış koltuklarına en az
4 bazen 8 noktalı emniyet kemerleriyle bağlanmışlardır. Araçların
içerisinde olası bir kazada çıkabilecek yangınlara karşı yeterli
miktarda yangın söndürücüleri bulunmaktadır. Söndürücü maddeler yangın
esnasında hortumlarla aracın her yerine dağıtılmaktadır. Ayrıca çelik
borulardan yapılmış bir güvenlik kafesi (roll cage) bir kaza esnasında
aracın ezilmesini engelleyerek içindekileri korumaktadır. Ön cam mikalı
(patlamaz) cins olmak zorundadır. Aracın elektrik, yakıt ve fren
donanımı sağlamlaştırılmıştır. Aracın altında motor ve şanzımanı
çarpmalardan koruyan bir alt kaplama mevcuttur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
RaLLi nin kendine özqü tanımları..
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» RaLLi Nedir ?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
***{MeKaN}*** :: Spor :: Diğer Spor Dalları-
Buraya geçin: